Sista löppasset innan ultraloppet

Idag hade jag svärmor på besök på förmiddagen för att vakta Lillkillen medan jag var ute på sista träningspasset innan 6-timmarsloppet i Slottsskogen på fredag. Det blev ett kort och lugnt – men backigt – pass som landade på 5,7 km på drygt 30 minuter. Alldeles utmärkt som ett ”värma upp benen”-pass alltså.

Nu har Lillkillen somnat som sover middag någon timme till så jag får tid till att blanda Vitargo, läsa ikapp lite bloggar och Twitter-inlägg (s.k. tweats) och bara andas. Imorgon blir det lite coreträning och fredagen kommer innehålla så mycket vila som möjligt (läs: så mycket som Lillkillen tillåter) för att vara pigg och fräsch klockan 1800 när starten går!

Stjäl nedanstående video från Tredje gången gillt för jag tyckte den var så bra att den förtjänade att spridas!

3 responses to this post.

  1. Ett lagom pass innan det riktiga 6h loppet…
    Kollade på videon och den är hlt klart värd att spridas 🙂

    Svara

  2. Åh, ska du springa 6H! Jag kom på mig själv häromdagen att sitta och önska att jag inte behövde åka på jobbresa till Sthlm imorn så att jag också kunde springa i sex timmar. Sen kom jag på att jag aldrig sprungit längre tid än strax under 2 timmar, och då kanske ett 6timmarslopp inte är helt optimalt…det är lätt att inbilla sig att man är en ultralöpare när man varje dag läser bloggar om folk som springer längre och längre… 🙂

    Jag ska hur som helst springa så långt jag orkar under lördagen eller söndagen istället. Känns som att det är ens förbannade skyldighet när man är i närheten av Göteborg. När man kan ge 100 kr till barnsjukvården liksom. 🙂

    Lycka till!

    Svara

  3. Trevlig blogg!

    Svara

Kommentera

