Uppladdning påbörjad – 3 dagar kvar

På fredag klockan 1800 är det dags! På fredag klockan 1800 står jag på startlinjen i Slottsskogen för att springa 6H-loppet som ingår i välgörenhetsarrangemanget Spring för barnens skull som Vi som springer hellre än bra anordnar!

För tre månader sedan laddade jag för Stockholm Marathon som blev mitt andra marathonlopp och nu laddar jag alltså redan för mitt andra ultralopp – om det nu är så det ska kallas? – och fjärde marathonlopp totalt (om man räknar ultralopp som marathonlopp också vilket Svenska Marathonsällskapet gör för sina utmärkelser).

Uppladdningen för ultraloppet har jag påbörjat redan. Det känns lite märkligt att knappt hinna ”landa” från Midnattsloppet innan uppladdningen för denna – betydligt hårdare – prövningen ska starta men det ska nog funka bra.

Uppladdningsutrustningen

Uppladdningsutrustningen

Jag tycker att uppladdningen för 6H i Trollhättan funkade bra så jag kör på samma recept en gång till. Lite extra mat, lite Vitargo och lite Resorb varje dag. Det ska väl knappast bli lika varmt nu på fredag som det var när vi sprang i Trollhättan men Resorben lär nog behövas ändå.

Mål då? Jo, jag har ett mål egentligen och det är att komma längre än jag gjorde i Trollhättan. Alltså längre än 50572 meter. Möjligt? Jepp! Troligt? Jepp! Det är en flackare bana och mer asfalt och mindre stampad skogsstig här så jag tror att det ska gå bra.

Slutligen en uppmaning! De som är i Göteborgstrakten under tiden som välgörenhetsarrangemanget pågår (28/8 – 6/9), se till att gå/åka förbi Slottskogen, betala en hundring för hyra av chip och spring några varv! Pengarna går ju till barn och ungdomar! Och råkar ni vara i Slottsskogen på fredag mellan klockan 1800 och 2400, kom förbi och heja på oss och säg hej till mig!

5 responses to this post.

  1. Nu snackar vi ultralopp! Vilket fantastiskt sätt att göra något vettigt av sina löptimmar. jag kan inte komma men kanske kan jag locka dit bror min med fru att springa några varv.

    Svara

  2. Jag har anmält mig, men inte fått någon bekräftelse.. har du? fast visserligen har jag inte betalat nåt och jag antar att man kan efteranmäla sig..

    jag kommer dock ta det väldigt lugnt och försiktigt och enda målet är att ta mig längre än marathondistansen (även om det hade varit kul att komma 5mil) så att jag blir ultralöpare 😀 Kommer nog inte ladda mer än att dricka lite vitargo under fredagen.. sen tar jag förståss med mig massa grejer att äta och dricka så att jag vet att det finns saker jag gillar..

    Svara

  3. Jag ryser av avund!

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 25 augusti 2009 at 21:55

    Anna – Synd att du inte kan delta själv men hoppas du kan få dit din bror!

    Andréa – Nix, ingen bekräftelse här heller, men jag såg på http://www.marathon.se/kgnystrom/6Danmalda.htm att jag finns med i startlistan. Betalning och även efteranmälan kan man göra på plats enligt mailkonversation som jag haft med K-G.

    Snorkkis – Kom med du också då! Det finns rum för fler!!!

    Svara

  5. Jo, det finns det säkert. Jag är bara lite bekväm av mig, och har inte lust att resa iväg på fritiden när jag har en massa resor med jobbet inplanerat kommande tiden… så jag får nöja mig med att vänta på din rapport, och skylla mig själv för min lathet 🙂

    Svara

Kommentera

