Inför Midnattsloppet

Snart har två veckor passerat sedan jag började känna mig sjuk. Har ju inte varit så fruktansvärt sjuk men ändå, man vill ju inte träna på sjukdom – i alla fall inte jag – för det kan ju bli värre. Igår och idag har jag dock känt mig bra så idag gav jag mig ut på ett kort ”känna-på-pass”. 4,05 km avverkades på 21 minuter blankt. Betydligt snabbare än jag trott eftersom jag verkligen gick in för att ta det lugnt. Märkligt. Jag springer snabbt när jag vill ta det lugnt och långsamt när jag vill springa fort…

Så som det verkar idag så blir det Midnattslopp på lördag. Var på Stadium XXL på förmiddagen och hämtade tröja och chip. Det ska tydligen vara Sveriges största sportbutik och det kan jag nog tro på. ”Tyvärr” hade jag ju Lillkillen med mig på armen så det blev inte så mycket shopping men en vattenflaska och två par strumpor hann jag med i alla fall. Alltid bra att ha 🙂

P8200054

Midnattsloppet i Göteborg kommer se ut som Vägverkets firmafest 🙂

7 responses to this post.

  1. Vad skönt att det har vänt och du känner dig bättre.

    Svara

  2. Vad kul, då kanske vi ses! 🙂

    Svara

  3. Tänker på sällskapsresan, ”tjenare kollega!”. .. 🙂

    Det är konstigt att de kunnat hitta på dessa underbara färger till både Stockholm och Göteborg.
    Tänk bara på om det blir regn så halkar man lätt på nummerlapparna… Men vi hoppas på fint väder!

    Och spring ”sakta” 🙂

    Svara

  4. Verkligen skönt att du känner dig bättre. Och jag tycker den orange-färgen var riktigt snygg!

    Svara

  5. Skönt att höra att hälsan är tillbaka! Lycka till på lördag.
    /Joel – som just hittat hit

    Svara

  6. Lycka till på lördag, men jag befarar att du kommer ha en trång resa, så det gäller nog att vara bra på sick-sackandet;)

    Svara

  7. Posted by marathonjohan on 22 augusti 2009 at 09:22

    Anna – Ja, och idag på dagen D är det ännu bättre!

    Andréa – Ja, bland alla 10000 löpare eller hur många vi nu är 😉

    Janne – Jag ska gå in för 2 timmar kanske så landar jag förhoppningsvis på 43 minuter 😉

    Snorkkis – Tack! Jo, den var inte så ful, man kommer ju synas i alla fall!

    Joel – V>älkommen hit! Och tack för lyckönskningen!

    Lena – Det blir nog trångt ja! Startar i grupp 3 – hade egentligen velat ta grupp 2 men samtliga i laget ska starta i samma grupp och då blev det 3 – så jag ska nog stå ganska långt fram hoppas jag!

    Svara

Kommentera

