Nu kommer paniken

Mindre än en vecka kvar till Midnattsloppet och jag är fortfarande snuvig… paniken och frågorna kommer således krypande. Kommer jag bli frisk? Kommer jag orka göra ett bra lopp? Kommer jag bli sjuk igen efter loppet? Ska jag springa loppet ens? 6-timmarsloppet i Slottsskogen den 28/8 känns egentligen bra mycket viktigare än Midnattsloppet.

"Good shit"

"Good shit"

Vi får se är väl svaret på alla frågorna antar jag. All feber verkar vara borta i alla fall. Har lite snuva kvar i form av nåt mellanting mellan rinnsnuva och nästäppa. Säger bara Tack Apoteket för Otrivin Comp!

Men känner jag mig inte 100 på lördag så kommer jag inte att starta, det är en sak som är säker. Då tar jag hellre den helgen och så mycket som behövs av veckan efter för att vila inför mitt andra ultralopp, 6-timmars i samband med Spring för barnens skull.

Jag hoppas verkligen att det blir succe med hela välgörenhetsarrangemanget. Är du i trakterna av Göteborg mellan 28/8 och 6/9 så titta förbi Slottsskogen och gör ett par varv. Hyra av chip kostar 100:- om jag fattar sidan rätt och vinsten går till Drottning Silvias barnsjukhus och till ungdomsidrott och handikappidrott. A good cause helt enkelt!

4 responses to this post.

  1. Visst hinner du bli frisk till lördagen! Bort med alla baciller nu!

    Vad avundsjuk jag blir på dig som får springa 6h; det känns som något speciellt med ultra redan efter ett lopp tycker jag. Man vill bara ha mer! Ultra är i livet för att stanna 🙂

    Svara

  2. JAg körde C vitamin och KanJang med bra resultat + vila, sömn och bra mat! Krya på dig!

    Svara

  3. Jag var ju lika ”smart” som vanligt och sprang Midnattsloppet fast jag var förkyld mm.
    Nu kan jag knappt andas och att försöka att sova är bara meningslöst…

    Men du hinner nog piggna till innan loppet. Jag sprang ju på dag 2.

    Men lyssna på det här!
    Jag har lagt upp i kalendern att jag ska springa milen idag. Men jag ställer in det???
    Vad har hänt med mig? 🙂

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 18 augusti 2009 at 13:36

    Snorkkis – Jag hoppas jag bli frisk, och visst är ultra nåt som kommit in i livet för att stanna. En grym community!

    Magdalena – C-vitamin körs det här också, och kaffe, te och annat smått och gott 🙂

    Janne – Mmmm, inte så bra. Jag hoppas jag blir bättre. Men att du ställer in milen tycker jag bara visar på otroligt dålig karaktär 😉

    Svara

Kommentera

