Att vara sjuk är inte kul

Kände mig lite hängig på måndagskvällen innan jag gick och la mig. Tänkte inte så mycket mer på det men när jag vaknade igår morse kändes det som att jag hade svalt en arg igelkott samtidigt som näsan var helt igentäppt. Jag fattar inte varför alla virus och bakterier sätter sig på halsen hos (eller heter det i) mig…

Gårdagen var således totalt lugn sånär som på en handlingstur när hustrun kom hem från jobbet. Är kylen tom så måste man ju handla och eftersom jag är den ende i hushållet som har körkort så fick jag snällt följa med. I morse kändes det bättre. Rinnsnuvan är ersatt av snörvlingar och lite nästäppa och halsen känns bättre den också.

Jag hoppas verkligen att detta bara är ett tredagarsvirus eller vad det brukar kallas så att jag är bättre framåt helgen när vi ska hjälpa familjen Carling att flytta. JAG SKA KÖRA LASTBILEN! Wheeey, det var länge sedan och lastbilskörning är tokroligt!

Nu blir det kaffe och en liten chokladbit i soffan eftersom Lillkillen sover gott i sin säng. Gäller att vila när tid till vila ges, sedan är det bara på böckerna med Byggare Bob och filmerna med Dora Utforskaren igen! Men det är kul det med!

5 responses to this post.

  1. Att vara sjuk suger! Hoppas att det ger sig snabbt. Det är så skönt när de sover så kaffet kan drickas i fred. Själv tog Vilgots pappa med sig honom ut för att jag skulle kunna få kolla bloggar och dricka kaffe ifred. Vad höll man på med innan man fick barn, all den här tiden som man måste slösat bprt på skit. Som sagt krya på dig.

    Svara

  2. Satt precis och undrade om jag fått Svininfluensan! Detta eftersom min hals också känns som det där arga djuret du skrev om 🙂

    Men på Midnattsloppet ska man vara krasslig, tre år på raken har jag dämpat febern med alvedon…

    Det lät gott det där med en chokladbit i soffan!

    Hörs sen! Ska ner till kiosken… 😉

    Krya på dig!

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 13 augusti 2009 at 14:32

    Anna – Visst suger det! Känner mig ännu bättre idag. Lite retsam hosta men den verkar släppa så sakteliga också. Ja, innan sonen kom här tillbringades ännu mer tid än nu framför TV och dator, och på olika köpcentrum såklart…

    Janne – Aj, aj… Ja, svinborst kan kanske kännas som en igelkott det också. Igelkottsinfluensan har jag inte hört talas om än så mitt är nog bara en vanlig förkylning. Att springa en mil med feber känns inte som nåt jag skulle rekommendera iaf, men jag är kanske för försiktig…

    Svara

  4. Grattis!!!!Har du skrivit en bok…inte illa pinkat som vi säger här!
    Jag skulle vara hur stolt som helst om det var jag!
    Lycka till med försäljningen!

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 14 augusti 2009 at 10:06

    ingmari – Jomenvisst vettu! Visst är jag stolt över den fast ännu mer stolt skulle jag vara om jag fick den utgiven på ett riktigt bokförlag. Men blir det inte så – utan det blir Vulkan.se istället – så är väl det också helt ok!

    Svara

Kommentera

