Tusingar igen

Fortfarande lite trött i benen efter onsdagens långpass – eller om tröttheten kanske kom sig av allt mitt arbetande i trädgården – gav jag mig idag ut på ett intervallpass efter att gräsmattan klippts färdigt för den här gången. Kändes riktigt bra under uppjoggen nedför backen till den lilla stigen/vägen längs med järnvägen men halvvägs genom första etappen kom tröttheten i låren.

Är väl inte den som ger upp i första taget så jag kämpade på ändå och när jag nu sprungit en intervall så måste jag ju tillbaka samma väg också. Tröttheten i benen tillsammans med en aning tidsbrist gjorde att jag faktiskt avbröt passet efter två etapper på 4:17 resp 4:26. Totalt ca 6,2 km med upp- och nedjogg och får känna mig nöjd med totalt 31 km löpning den här veckan.

One response to this post.

  1. Ibland måste man ändra på den träningen man har lagt upp. Du har ju jobbat på kanonbra och du fick två bra intervaller…

    Svara

Kommentera

