Julis sista blev regnfritt

Sista löppasset för juli avklarat. Imorgon lär det inte bli nåt men tänkte ”pangstarta” augusti med ett långpass på lördag eller söndag. Helt sjukt egentligen att det redan är augusti, känns som om tiden går så fort nu. Bara en månad kvar som pappaledig 😦

090730

Nåja, sista löppasset blev ett pass på 13,7 km1:15:12 vilket ger ett snitt på 5:29 min/km. Inte någon raketfart direkt men det kändes nog lite annorlunda i benen efter helgens intervallpass ändå. Fast det kan lika gärna vara någon placeboeffekt kanske… Stort tack till Lillkillens mormor och morfar som lekte, läste och busade under tiden jag sprang! Jag hade i alla fall tur med vädret för knappt hade jag hunnit hem så öppnade sig himlen och ner forsade allt vatten som finns i alla världens hav kändes det som. Det enda vatten som föll över mig var dock duschens lagom varma strålar! 🙂

3 responses to this post.

  1. Tänk vad lyckligt lottade vi är som har nära och kära som ställer upp för oss. Bra jobbat by the way.

    Svara

  2. Vilken bra avslutning på löpar-juli du fick! Och ja, visst har det gått snabbt med sommaren hittills!

    Svara

  3. Jag har också haft en väldigt tur med mina pass idag. Inte en endaste regndroppe föll över mig.

    Tycker du verkar fått till ett riktigt bra pass! Skulle du också springa midnattsloppet? vad har du som mål? Jag vill ju springa under 45, men tror att det är ett lite väl högt satt mål. men ner mot 46 kan nog gå om jag har en bra dag..

    Svara

Kommentera

