Alltid motvind på hemvägen

Jag vet inte vad det är som gör det men av någon anledning lyckas jag alltid vrida till det så att jag får värsta motvinden på hemvägen när jag är ute och cyklar. Det vore ju bättre – kan man tycka – att välja att köra första halvan i motvind och få medvind på andra halvan när man ändå börjar bli lite trött i låren, men nej då. Undermedvetet väljer jag tydligen alltid det andra.

vind

Nåja, oavsett med- eller motvind så blev det i alla fall ett skönt cykelpass på drygt 24 kilometer idag som startade hemma, sedan via Bäckebol upp till – och över – Angeredsbron, till Angered centrum och sedan parallellt med spårvagnsspåren till Gamlestaden. Där hakade jag på en av mina gamla rutter och tog Marieholmsbron tillbaka till Hisingen och sedan hem. En knapp timme tog det – snittfart på 24,4 km/h – vilket var helt ok med tanke på att det var en ny runda.

Lite core-träning blev det också på förmiddagen… men det var så lite att det knappt förtjänar ett omnämnande.

2 responses to this post.

  1. Ifall boken är dramatisk är ju rubriken på detta inlägg ett super alternativ! Bilden också!

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 14 juli 2009 at 08:33

    Snorkkis – Inte så himla dumt kanske… Får fundera på det och kanske skriva in det i boken någonstans, att Simon (huvudpersonen) klagar på att det alltid är motvind på hemvägen… Inte dumt alls när jag tänker på det. Hade dock gärna velat ha med ordet maraton i titeln så att det kommer upp vid sökningar på Bokus m.m.

    Svara

Kommentera

