För varmt

Idag är det bara för varmt för att göra någonting alls… och igår var det likadant. Ändå har jag röjt i ”skogen” bakom huset idag på eftermiddagen och igår klämde jag in ett 20 km cykelpass i värmen. Den fulltankade vattenflaskan var tom när jag kom hem 47 minuter senare. Benen kändes ändå oförskämt pigga efter lördagens 50 kilometrar (eller vad det nu blev).

Det är dagar som denna – när temperaturen är 30 grader (och lite till ibland) – som jag är tacksam över att jag har en luftkonditionerad bil. Igår förmiddag (innan cykelturen alltså) visste inte frun och jag vad vi skulle göra så vi tog en liten tur till Kungsbacka för att kolla in Freeport och Kungsmässan (två shoppingcenter). Inte visste jag att det skulle bli en alldeles utmärkt utflykt…

På Freeport hittade jag nämligen ett par löparskor på Adidas outletbutik för 325 kronor. Lugn, lugn, jag ska inte ha dem till löpning… Jag tänkte ha dem när jag och Lillkillen är ute och knallar med vagnen eller om man bara ska dra på sig ett par sköna bekväma skor någongång.
Vidare på Kungsmässan råkade jag bara titta in på Intersportbutiken och gissa vad: 50% rabatt på alla skor!

Kollade lite vad som fanns och jag springer ju sedan några månader i NewBalance modell 769 och här fanns modell 768 till halva priset. 600 spänn! Som hittat! Nästan gratis!
Hittade en riktigt löp-kompetent försäljare som förklarade skillnaden mellan 768 och 769 för mig och som lät mig springa på löpbandet m.m. och sedan köpte jag dem.

Onsdagens skofynd uppställda

Onsdagens skofynd uppställda

Det är nästan alltid kul att shoppa, men extra kul är det att shoppa löpargrejer! Speciellt till reapriser…

4 responses to this post.

  1. Nice! Att hitta löparskor som passar på rea – inte dåligt;). Själv köpte jag faktiskt mina första tävlingsskor (röda Saucony) för att ha när jag rullade barnvagn. Tyckte att de var lite coola…Inte visste jag då att jag skulle stå på startlinjen bara ett par månader senare… Så blir det ibland när man shoppar;)

    Svara

  2. Oj, schysst med nya löparskor! Alltid lika motiverande!

    Roligt att läsa din Trollhättanberättelse. Bra jobbat!

    Svara

  3. Det gäller att sko sig! 😉
    Skönt att kunna känna att benen är ”pigga” efter 50 km.

    Svara

  4. Härligt med skoshopping! Kanske får ta en tur till nån outlet.. vet du om det är bra kollektivtrafikförbindelser dit?

    Svara

Kommentera

