Laddad och klar

Om mindre än ett dygn smäller det. Då har jag startat i mitt första ultramarathonlopp – Trollhättan 6H. Jag borde vara nervös tycker jag men det är jag inte, knappt det allra minsta. DET borde ju göra mig ännu mer nervös kan man tycka, att jag inte är nervös alltså, men jag har koll på läget.

Avsaknaden av nervositet beror på att detta lopp bara är en kul grej för mig. Det fanns inte inplanerat i min kalender förrän för två veckor sedan ungefär och resultatet är inte så viktigt. Jag åker dit för att ha kul och det tror jag att jag kommer att få.

Gårdagens mysjogg blev 6,2 km i olidlig värme så frågan är hur mysigt det egentligen var. Men jag kände att jag behövde få röra lite på benen innan loppet.

Passar också här på att tacka för alla lyckönskningar och meddelanden om tumhållning m.m. Det värmer och kommer säkert behövas. Som vanligt kommer jag nog att twittra resultatet (@johanbrodin) så snart efter loppet jag kan och ni kan följa det via twitter eller se det i twitterrutan till höger här på bloggen.

Nu kör vi!

5 responses to this post.

  1. Kör hårt! Du kommer att rocka! Lycka till!

    Svara

  2. Vad kul att du ska springa ultra! Jag funderar ju på att springa 6h i slottsskogen i aug, men har inte anmält mig än.

    Lycka till!!

    Svara

  3. Lycka till idag! Håller tummarna! 🙂

    Svara

  4. 50 km är lååååångt bra jobbat! Förstår att du är trött!

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 28 juni 2009 at 09:45

    Lisette – Tack! Jag gjorde mitt bästa

    Andréa – Det tycker jag absolut att du ska. Det var en speciell upplevelse trots att jag inte hunnit smälta allt ännu.

    Janne – Tack! Tumhållningen märktes! Idag är jag förvånansvärt pigg faktiskt memn väntar med spänning på resultaten.

    Svara

Kommentera

