Uppladdningen i full gång

På lördag klockan 10:00 startar min kanske största idrottsliga och kroppsliga utmaning hittills. Trollhättan 6H… 6 timmars kostant löpande, promenerande, lufsande, kalla det vad du vill men jag ska förflytta mig runt en drygt 1 km lång bana – varv efter varv – i 6 timmar, varken mer eller mindre

Så hur laddar MarathonJohan upp inför detta ultralopp?

Igår eftermiddag körde jag mitt sista egentliga träningspass före loppet. Det blev 6,5 km riktigt backig löpning i rejäl hetta. Gôtt och passande inför lördagen då det ska bli riktigt varmt också.
Innan gårdagens pass passade jag också på att klippa gräsmattan och mina axlar fick en svagt rosa nyans på köpet och idag har det klippts häck, meckats el-installationer utomhus, grejats och fixats.

Frun i huset har nämligen semester och passar då på att sätta mig i arbete. Inte för att jag har nåt emot det, snarare tvärt om, det är kul, men jag har lite svårt att hinna med mina armhävningar och den nyfunna kärleken core-träning…

På torsdag ska jag mys-jogga en liten runda men annars blir det nog inte så mycket konditionsträning den här veckan.

Uppladdningen i övrigt? Lite extra vätska och Vitargo under dagarna och på MarathonMias ”förslag” tänkte jag testa Resorb också. Sen får det gå som det går, jag tar det hela ”på kul…

7 responses to this post.

  1. Vad spännande det ska bli. Lata dig lite också mellan varven:)

    Svara

  2. Hehe, jag köpte också Resorb idag… får se om det är så bra som ultra-communityn verkar påstå 🙂

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 23 juni 2009 at 22:06

    Anna – Självklart blir det lata stunder också 🙂

    Snorkfröken – Vilket sammanträffande! Det lär väl inte vara dåligt i alla fall förhoppningsvis.

    Svara

  4. Låter häftigt det där… Jag blir själv lite sugen på att åka till Trollhättan och försöka! Skulle ha funderat lite tidigare på detta. Men jag ska följa din framfart där iaf. Så jag är med ändå 😉

    Svara

  5. Om du vill kan du maila mig ditt tel.nr på adressen som finns på min blog, ifall vi vill hålla kontakten innan loppet 🙂 . Vi kommer hela vårt gäng att springa 12h, men kommer eventuellt och kikar till tävlingsplatsen tidigare.

    Svara

  6. Jättekul Johan. Jag håller tummarna på lördag!

    Svara

  7. Posted by marathonjohan on 25 juni 2009 at 22:09

    Janne – Det är inte för sent, tror jag inte. Ring KG och kolla 🙂 Det kommer alltid fler tävlingar och galna upptåg

    magdalena – Tusen tack! Det blir nog bra det!

    Svara

Kommentera

