Superfötter

Har sedan Stockholm Marathon haft lite lite ont i främre fotvalvet – det som går vinkelrätt mot tårna alltså – på min högra fot och funderade lite på vad jag skulle göra för att slippa detta. Kollade på Löplabbet vad de hade och det  var inte så mycket, en pelott var vad de hade men expediten sa att hon inte rekommenderade detta. Istället tyckte hon att jag skulle försöka hitta en halvsula som hade en pelott på sig, det skulle tydligen vara bättre.

Nåväl, jag letade och letade och fick så tag på en på RehabShop här i Göteborg men innan jag slog till tänkte jag att det är lika bra att jag kollar med min idrottsmassör innan jag slår till. Tur var nog det för han tyckte inte alls att det var någon bra idé. Istället tyckte han att jag skulle slå till på ett par Superfeet.

superfeet

Trodde nog att Löp&Sko skulle ha detta, men 10:an jag la i den parkeringsautomaten var ju bortkastad. Istället letade jag och lillkillen oss in till city och Naturkompaniet som hade dessa sulor. Personalen på Naturkompaniet var otroligt hjälpsamma och trevliga och det verkade som om alla i personalen använde dessa sulor själva. De hade bara positiva saker att säga om dem och i mina ögon såg det inte bara ut som ”säljsnack”.

Nu ska de bara passas in i skorna – klippas till alltså – och sedan hoppas jag kunna komma ut och testa dem senare ikväll men eftersom tisdag brukar innabära storhandling och lite sånt får vi se. Annars blir det kanske imorgon. Men det ska bli spännande att se om de är så bra som alla säger.

5 responses to this post.

  1. Synd det där med 10:an 😦 Men du hittade ju något till slut som låter intressant… Ska bli kul att höra vad du säger efter att du testat dem.

    Men är det säkert att du kan åka och storhandla nu när du lagt ut massor av onödiga pengar till kommunens parkeringskonto? 😉

    Kollar in ikväll om ser om du sprungit!

    Svara

  2. Hade såna sulor i skorna när vi reste jorden runt och gick massor – de funkade kanon! Inte sprungit med dem dock, men jag tror på dem 🙂

    Svara

  3. Spännande, jag har ju inga problem med fötterna men jag springer ju inte så långt, men om jag nu skall börja snegla på maran så kanske det är idé att testa såna där sulor.

    Svara

  4. De verkar ju väldigt bra; hoppas de motsvarar förväntningarna! Ska bli kul att läsa vad du tyckte!

    Svara

  5. Har haft liknande problem som du och fixade en fotanalys. Köpte liknande sulor med förstärkt undertill för att stabilisera upp hålfoten i våras. Har inte haft problem sen dess.

    Svara

Kommentera

