En skön mil…

…det blev helgens träningsmängd. Inte så mycket men ändå. Hade mina föräldrar på besök över helgen och då blir inte allt riktigt som vanligt. Men igår när de hade åkt hem och lillkillen lagt sig för att sova sin eftermiddagslur gav jag mig ut på en milsrunda som gick mycket snabbare och kändes mycket skönare än jag trott.

Jag var liksom inställd på att det skulle bli ett sånt där ja, ja, jag måste ju få en mil i alla fall men helst skulle jag sitta hemma med en kaffekopp-pass men hade ett sådant enormt bra flyt i benen hela vägen. Gick ”i mål” på drygt 51 minuter. Vet inte när jag hade en så snabb mil senast men det var ett tag sedan i alla fall.

Den här veckan kommer nog erbjuda fler armhävningar, lite cykling och löpning och förhoppningsvis kommer jag igång med lite core-träning också!

På tal om föräldrar så kan jag ju inte missa tillfället att bjuda på denna:

5 responses to this post.

  1. Låter som en bra mil och fort gick det också med tanken på att det bara var träning.
    Och att du hade den där känslan av att längta tillbaka till kaffekoppen istället.
    Eller det kanske var just kaffesuget som fick dig att ösa på lite extra 😉

    Klippet är som alltid kul att se 🙂

    Svara

  2. Passen där man inte har någon press på sig blir ofta lyckade!Det är liksom bonus hela vägen.

    Svara

  3. Härligt att springa när det flyter på 🙂

    Svara

  4. Gött flyt!
    Koreanska adoptivpäron, den är en klassiker. 🙂

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 15 juni 2009 at 21:55


    Janne – Jag vet inte vad det var som gjorde farten så ”hög”, men det bara kändes bra i kroppen tror jag.

    Snorkkis – Du har nog en poäng där ja…

    Huskatt, Piratfarsan – Kan bara hålla med!

    Svara

Kommentera

