Cykelbygge

Veckan efter maran har hittills innehållit promenader och cykelturer med lillkillen som träning. Löpningen har fått vänta lite men ikväll eller imorgon hoppas jag känns mig redo för ett kort lugnt löppass för att känna hur fötter och ben egentligen mår.

Men, tänkte jag, hur kul är det för Oskar att bara sitta och åka med när pappsen cyklar eller power-walkar? Inte för att det är det enda vi gör, absolut inte, men hans mormor köpte för en tid sedan en cykel åt honom. En klassisk röd trehjuling med tippbart flak. Precis en sådan där som man kan se i den mys-tokiga reklamen där en kille tvättar hela grannskapets trehjulingar i diskmaskinen. Oskars cykel har i alla fall stått nedpackad i sin låda i väntan på… ja, i väntan på vadå, tänkte jag igår.

Raskt fram med skruvmejsel och hammare och lite andra verktyg som fick mig att känna mig sådär lagom manlig. Det var ju inte direkt svetsen som behövdes. 5 minuter senare stod den färdig på gräsmattan till hela familjens förtjusning.

Cykeln är klar

Cykeln är klar

Lillkillens premiärtur blev lyckad

Oskars premiärtur blev lyckad och han älskar sin hjälm med djungelmotiv

Om gårdagen således bjöd på en introduktion till Vätternrundan så ska dagen idag ägnas bland annat åt fortsättningskursen inför Vansbrosimningen. Jag och lillkillen ska alltså bada, fast i bassäng, något som brukar vara uppskattat av oss båda.

3 responses to this post.

  1. Kul med riktiga män som vet vad verktygen ska användas till…

    Hade man inte vetat att den var ny, så skulle man tro på det där med diskmaskinen 🙂 Och det är ju bra att du tränar upp grabben till framtida Triathlon!

    Skulle önska att mina grabbar var så där små igen! Det är en härlig tid! Och så var man ju yngre själv också 🙂

    Lycka till med löppassen och var försiktig… Var det jag som sa det? 😉

    Svara

  2. Killen får visst klassiker-inskolning till fullo! 🙂

    Kul att du funderar på Trollhättan också! Jag är såå sugen på 12 h, men har inte vågat anmäla mig ännu, men skulle vara grymt skoj att testa!

    Svara

  3. En riktig racercykel ju, Ferrariröd 🙂
    Kommer bli en given Giro de Italia vinnare den grabben..

    Svara

Kommentera

