Sammanfattning av maj

Nu när lugnet lagt sig efter maran är det dags att summera maj. Och vad man man då säga?

  • Jag gjorde pers på GöteborgsVarvet, inte pers på distansen halvmara men väl på just Varvet.
  • Jag sprang – och fullföljde – min andra mara
  • Jag sprang – och fullföljde – min första Stockholm Marathon
  • Jag började cykla för säsongen
  • Jag sprang – för första gången någonsin – mer än 100 km på en månad!

Kort och gott är jag rätt nöjd med maj 2009 alltså… Lite hårda siffror:

8 löppass, 113 km, 11h 4min
3 cykelpass, 31,4 km, 1h 27min
18 styrkepass, 2h 50min
5 promenader, 16 km, 2h 47min

Total träningstid är lite över 18 timmar, 4 timmar mer än förra månaden. Tror att jag börjar lära mig hur jag ska träna när jag är hemma med lillkillen nu. Frågan är bara hur jag ska hålla detta när jobbet börjar igen i september. Men dit är det långt kvar 🙂 Först har vi en otrolig sommar att se fram emot!

2 responses to this post.

  1. Vilken toppen månad! Full fart i juni också?

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 04 juni 2009 at 21:59

    Snorkfröken – såklart att det blir full fart.
    håller som bäst på och kontrollerar om jag kan vara med på 6H i Trollhättan sista helgen i juni eller om det krockar med något annat.

    Svara

Kommentera

