Stockholm Marathon-låten

Halkade idag in på marathon.se och fick höra låten Stockholm Marathon. Den var väl ok att lyssna på ”bara sådär” men om jag ska vara ärlig så tror jag att den kommer göra sig fantastiskt bra när vi alla står där i startleden och väntar på att startskottet ska gå.

marathontunesinger

Det finns liksom lite kraft i låten utan att den är en hårdrockslåt. Med en annan text skulle det kunna vara årets sång om något fotbollsevenemang eller hockeydito. Kul att det för en gångs skull görs musik om och för långdistanslöpare.

Att den sedan innehåller lite floskelliknande textstrofer som:
Människor som kommer från alla världens hörn:
Kina, Etiopien, Umeå och Tjörn

eller
Vi ska besegra 4,2 – och några meter till om vi så måste gå
är nästan bara roligt!

Låten går att ladda ner som MP3 här:
http://www.marathon.se/images/marathontune.mp3

3 responses to this post.

  1. Posted by piratfarsan on 27 maj 2009 at 14:55

    jag gillar floskler 🙂 Men så är jag ju gammal 80-talshårdrockare också 😉

    Svara

    • Posted by marathonjohan on 27 maj 2009 at 14:58

      Ha! Sjlv var jag inte s gammal p 80-talet… fddes iofs i slutet p 70 men brjade vl inte lyssna p musik p allvar frrn brjan av 90-talet. Men min frsta CD-skiva var ”Let’s party” med ”Sha-Boom”. Kanske inte 80-talshrdrock men vl pudelrock… 🙂

      Svara

  2. Posted by piratfarsan on 27 maj 2009 at 16:52

    Sha-Boom..haha.. jo det väcker minnen det med.. 🙂

    Svara

Kommentera

