Sista fyran före maran

Det blev en liten runda idag. Ett varv på min 4k-runda avverkades på strax under 21 minuter trots att jag gick in för att ta det lugnt och dessutom hade jag sidvind eller motvind större delen av vägen. Nu är det ju drygt tio gånger så långt som det ska springas på lördag men jag känner i kroppen att det kommer inte bara gå, det kommer dessutom gå bra!

Det är skönt att känna den känslan nu när det sista träningspasset (om det nu gav så mycket träningsmässigt) är avklarat. Jag tror att jag kommer kunna sitta still de nästkommande två dagarna och ladda. Eller sitta still förresten? Det kommer väl bli promenader och lek och stoj med lillkillen men det räknas ju inte…

Sista fyran löpning avklarad alltså, och sista fyran whiskey (en annan av mina stora laster förutom löpningen) avklarades nog för flera månader sedan… Om det går så bra som jag tror på lördag så ska jag unna mig en stor Laphroig eller Bowmore på söndagskvällen 😛

7 responses to this post.


  1. HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN SAKNAR ALLT ANNAT BETYDELSE

    Svara

  2. Posted by piratfarsan on 27 maj 2009 at 16:51

    Härligt att höra meningen ”det kommer inte bara att gå, det kommer dessutom gå bra” 🙂 Sånt gillar jag.
    Har lite svårt för de uppräknade sorterna, speciellt Laphroig, föredrar lite mer blöjaktiga Ballantines.

    Svara

  3. Det kommer att springa fint. Inte gå! 😉

    Svara

  4. Du verkar vara riktigt på gång, och laddad för lördag! Förresten – vilken bra service att få nummerlapparna på tåget, väldigt smidigt!

    Svara

    • Posted by marathonjohan on 27 maj 2009 at 21:53

      Det är inget att spara på. Lite grann en del av min mentala uppladdning att vara positivt inställd och se positivt på lördagen men jag känner det faktiskt så också…

      Svara

  5. Du har rätt inställning så jag tror också att du kommer att lyckas på lördag.

    Och kommer jag i mål så lovar jag att skåla med dig med en Laphroig som är min givna favorit!

    Svara

Kommentera

