Förberedelserna börjar

Rubriken kanske ljuger lite… Förberedelserna inför Stockholm Marathon 2009 har pågått i över ett år; med träning och så menar jag. Men nu börjar de praktiska förberedelserna bli reella.

Jag åker med SJ:s specialtåg MarathonExpressen till och från Stockholm på lördag vilket innebär att jag lämnar Göteborg Central klockan 06:48 och kommer tillbaka 01:10 på natten mellan lördag och söndag. Som en parentes gissar jag på att lillkillen vaknar någon gång mellan 05:40 och 06:10 på söndagsmorgonen som vanligt, precis som han gjort varje morgon de senaste månaderna 🙂

Packlistan färdigställs

Packlistan färdigställs

Så nu har jag börjat fila på vad jag ska ha med mig på lördag. Det är lite lurigt måste jag erkänna. Det ska vara en lätt och smidig packning samtidigt som det är bra att ha med sig det man behöver 🙂 Vill ju liksom inte stå där på lördag eftermiddag och svära över att jag glömt skorna hemma och behöva springa i sneakers från Björn Borg.

Ja, listan lär växa under dagen och kvällen och redan imorgon tänkte jag börja packa väskan och bocka av på listan. Samtidigt börjar kolhydratladdningen också.

I övrigt vilar jag mig i form nu. Eventuellt några kilometer imorgon, men blir det inte av så gråter jag inte… Dagen bjöd dock på maxtest för både armhävningarna och situpsen och resultaten var goda:
59 armhävningar
125 situps

4 responses to this post.

  1. 59 armhävningar! Det var inte illa du! Smart med packlistan – man vill ju inte glömma något.

    Svara

    • Posted by marathonjohan on 27 maj 2009 at 14:53

      Är faktiskt ganska nöjd självmed 59 måste jag säga, speciellt med tanke på att jag startade för 5 veckor sedan med 17 eller nåt. Och att glömma något inför maran vore verkligen katastrof, även om det säkert skulle gå att skaffa nytt på plats. Men då är det det där med att använda nya grejer på tävling…

      Svara

  2. Angående vaselinet 🙂

    Förra året överdoserade* jag och hade inga skav någonstans. Smörj in alla vecka och utsatta hudytor när de är torra. Smeta på lite extra innan du lämnar in överdragskläder. Vaselinet lägger sig som en tunn hinna och gör att svetten/Saltet inte fastnar i början.

    *)Med överdosera menar jag att jag smörjde in många gånger – inte för tjockt lager.

    Svara

    • Posted by marathonjohan on 27 maj 2009 at 14:54

      Tackar för förtydligandet. ska testa det och om det inte blir bra är det väl ”bara” att torka bort det…

      Svara

Kommentera

