Dagen före Varvet

Halvmarathon – det är inte riktigt marathon, men det är kul ändå. Speciellt Varvet eftersom det är så många löpare som deltar och det är en sådan folkfest. Längtar tills imorgon när starten går.

Men redan igår var jag – tillsammans med hustrun och lillkillen – på plats och hämtade nummerlappen och som brukligt är gjorde vi också ett varv (eller i ärlighetens namn blev det nog tre varv) på sportmässan och träffade folk och handlade.

Sprang bl.a. på K-G Nyström det första jag gjorde. Han behöver väl knappast någon närmare presentation för de flesta som läser detta. Han är en legendar med sina över 700 maror och ultror. Hade en riktigt trevlig pratstund med honom om ditten och datten och hans välgörenhetslopp som kommer i höst.

Sedan en pratstund med Per-Arne Allensten, ordförande i Svenska Marathonsällskapet, och slutligen några ord bytta med triatleten Jonas Colting som inte heller behöver någon närmare presentation.

Som sagt, det blev lite handlat också…

P5150011

Ett bokpaket med Coltings två böcker, en löparkeps från Craft, lite sportdryckspulver från Vitargo och ett par strumpor från Seger. Helt klart nöjd med mässan och utdelningen därifrån, speciellt mina möten med människorna.

Imorgon är det dags. Klockan 14:52 startar jag – d.v.s. segraren är nästan i mål när jag startar – i startgrupp 7 med nummer 28228. Håll tummarna för mig är ni snälla! Under lördagskvällen (eller söndagen) kommer jag att lägga ut här på bloggen hur det gick men är ni nyfikna så kan resultaten ses på Varvets hemsida också någon gång under kvällen.

4 responses to this post.

  1. Posted by Lena on 15 maj 2009 at 15:04

    Det ser nice ut;) Undrar vad maken kommer att komma hem med idag?
    Jag lägger till dig på min hejarlista, kan man inte springa själv får man heja på.
    Lycka till och ENJOY!

    Svara

  2. Kör hårt! och lycka till!

    Svara

  3. Håller tummarna hårt! Go go!

    Svara

  4. Lycka till! Bra uppladdning verkar det ha varit – håller tummarna jätte massor. Och den där sluttningen efter 15 km kommer du inte att märka heller!

    Svara

Kommentera

