Snuvad på Varvet?

Vaknade upp i lördags och kände mig inte helt tillfreds med känslan i kroppen. Lilleman var snuvig hela förra veckan och jag tänkte att nu har väl jag också fått det då?!
Framåt eftermiddagen efter grillning och inmundigande av de grillade korvarna kändes det bättre så jag beslutade mig för att testa ett kortare träningspass på cykeln som precis fixats till. Så blev det och ca 25 minuter senare hade årets första 10 cykel-km avverkats i mestadels motvind. Gôtt!

Igår hade jag tänkt ta ett löppass på 20-30 minuter i bra fart men snuvan var värre än på lördagen när jag vaknade så det blev en dag helt i vilans tecken.

Frågan är ju nu bara:
Kommer jag bli tillräckligt bra tillräckligt fort för att starta på Varvet på lördag?

Jag vill inte upprepa det som antagligen hände i vintras, att jag startade träningen för tidigt efter en sjukdomsperiod och så drog jag på mig lunginflammation som ett resultat av detta. Skulle jag inte känna mig tillräckligt bra så vet jag att jag tjänar på att stanna hemma den dagen, årets stora mål är ändå Stockholm Marathon om knappa 3 veckor och Göteborg Marathon i oktober. Allt därutöver är bara bonus.

6 responses to this post.

  1. Om målet inte är GV utan Stockholm då skulle jag nog funderat på att skita i GV. Men känner jag mig själv hade jag bara just funderat och sedan sprungit GV ändå 🙂
    Vet ju inte hur du är funtad men det smarta är säkert att strunta i GV om Sthlm är målet. (Jag är som du förstår inte särkilt smart)

    Svara

  2. Posted by negothian on 11 maj 2009 at 13:41

    Vila hela veckan ut och ta varvet i lugn takt…

    Svara

  3. Snuva kan ju relativt lätt blåsa förbi utan att skapa allt för mycket oreda 🙂
    Jag har varit däckad i influensa light, inne på åttonde dagen. Katastrof inför lördag.
    Till start kommer jag dock, men det får bli årets dyraste träningspass.

    Hoppas din snuva försvinner snabbt!

    /Katarina

    Svara

  4. Posted by Anna on 11 maj 2009 at 19:21

    Vad tråkigt att det är snuvigt. Det är det hos oss också. Jag har precis lämnat tre veckors förkylningshelvete för att jag INTE VILADE tillräckligt länge. Vila, vila och vila. Ha inte för bråttom och är ditt mål Stockholm Marathon så kör på det. Att ha barn innebär vändningar i livet som man aldrig tidigare behövde tampas med. Just nu försöker jag att inte tänka på min snuva, dricka Kan Jang och sova så mycket det går (inte helt enkelt). MEN vad ska man göra, vi kan ju inte bara lägga oss ner och skita i träning och mål bara för att vi blivit föräldrar.

    Svara

  5. Hoppas att det är en lindrigare förkylning. Om du känner dig frisk framåt veckan kan du säkert köra varvet, men då ska du inte känna av någon förkylning. Iväg med bacillerna!

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 12 maj 2009 at 09:27

    Tack alla för tips och uppmuntrande ord. Redan igår (måndag) vid lunchtid kände jag mig betydligt bättre och om allt fortsätter i den riktningen så kommer jag till start i alla fall. Planen var redan från start (alltså när jag anmälde mig till Varvet) att ta det som ett av de sista (om inte DET sista) långpasset före Stockholm Marathon.
    Så det får gå som det går…

    Svara

Kommentera

