Frukost

Jag är en sån där människa som det inte blir riktigt folk av förrän jag ätit min frukost. Ända sedan den dagen jag träffade min fru har frukosten sett ut på ungefär samma sätt, med ytterst små variationer. Såhär ser standardfrukosten ut.
frukost3

5 dl fruktyoghurt, 0,5% fett
1 ostmacka, 17% fett (tror jag…)
1 skinkmacka
3 dl apelsinjuice
och på helgerna gärna ett kokt ägg

Nu har jag fått det svart på vitt, det är en bra frukost jag äter. I alla fall enligt Wasabröd… På deras sajt finns ett frukosttest där du kan bygga ihop din egen frukost, ange ålder, längd och vikt och sedan få fram ett resultat som det som visas nedan.

frukost

Antar att Wasabröd vill att jag egentligen ska äta knäckebröd till frukost, men där får det vara stopp. Visst kan det vara gott med knäckebröd men inte till frukost…

Vill du också göra testet? Gå in här:
http://www.wasasfrukosttest.se/

One response to this post.

  1. Wow vilken frulle..
    Har aldrig själv varit någon frukostperson men är alltid hungrig numera när jag går upp så jag kastar i mig vad som finns.. Kanske inte alltid det nyttigaste. Ett halvt paket vitt rostbröd med marmelad och ost, och sen har jag mage att klaga på att vikten aldrig går ner? 🙂

    Svara

Kommentera

