Skön bakfyllemil

Så var ytterligare en långhelg avklarad. Som pappaledig märkte jag inte av att den var extra lång så tydligt som jag gjorde när jag jobbade, men självklart var det trevligt ändå. Helgen har – som sig bör – innehållit umgänge med familj och vänner, lite korvgrillning och en och annan öl.

bottles-738386

En och annan är nästan en överdrift det också… I fredags, 1 maj, hade vi några vänner på besök och jag lyckades då få i mig två folköl. Eftersom jag vanligtvis inte dricker så mycket alkohol så var det ju en stor ökning från normalläget för mig. Inte så att jag kände det på kvällen, men när jag gav mig ut på min löprunda följande förmiddag så kändes det faktiskt i kroppen att det var nåt som inte stod helt rätt till.

Trots detta blev det en oerhört skön mil med både medvid, motvind och uppförsbackar. Det borde ha funnits nedförsbackar också men de missade jag nog. 10,7 km på 57 minuter för att vara exakt. Inget höjdartempo men målet med träningen nu är ju BARA att bygga distans så att kroppen pallar med Stockholm Marathon om knappt 4 veckor.

Dagens träning blir någonstans mellan 10 och 20 kilometer i Skatåsområdet när svärmor vaktar lillkillen. Hoppas på närmare 20 men tror på närmare 10 😦

One response to this post.

  1. Posted by Åsa on 04 maj 2009 at 09:58

    Sugen på ett mini triathlon i Juni? Läs mer om det på min blogg.

    Ha en bra dag!
    //Åsa

    Svara

Kommentera

