Spring för barnens skull

Var bara tvungen att lägga in ett inlägg om detta redan nu, mer information lär väl komma allt eftersom men här är en start i alla fall.

runht41

Från och med den 28/8 till och med den 6/9 anordnas ett välgörenhetslopp i Slottsskogen i Göteborg. Det finns nästan hur många klasser som helst, allt från 6H-lopp till 6D-lopp men även ett 9-dagars ”jag kommer och lufsar lite då och då”.

Allt överskott kommer gå till välgörenhet, bland annat Drottning Silvias Barnsjukhus.

Så vad väntar du på? In och anmäl dig!

http://barnspring.se

4 responses to this post.

  1. Ah, det är nog ett tecken! Det är ju nu jag ska göra min ultradebut! 🙂 6h låter som en bra början (om jag tar mig runt maran vill säga)

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 23 april 2009 at 14:27

    Andréa, precis min tanke också. Har funderat på ultra i snart två år men det har alltid kommit nåt i vägen. Förra året klarade jag en mara, i år siktar jag på två + detta ultra. 6H eller 12H blir det nog för mig.
    Lycka till på maran!

    Svara

  3. Posted by Per jansson on 02 juni 2009 at 08:10

    Jag skulle nog inte rekommendera detta lopp om man vill testa ultra. Det går ett annat lopp som förmodligen är mer välarrangerat i Skövde samma helg med 6-12-24 och 48-timmars lopp. Team Ultrasweden är arrangör och de är mycket välmeriterade och kan ultra mycket bra.
    http://www.ultrasweden.se

    Svara

  4. Jag tycker det låter intresant med Barnspring. Har sett hemsidan som presenterar detta. Lite kul i sammanhanget är att websidans redaktör Ulrika Hom väljer en vacker näckros som symbol i stället för en traditionell löparbild. (Precis som min vilande löparblogg, även den med en vit näckros som symbol).

    Nog om detta. Jag tror att både Ultrasweden och Vi som Springer håller måttet när det gäller ultralopp ! Vill inte favorisera någon. Hoppas kunna delta på det ena eller andra men pga stillasittande jobb gar jag blivit stel i leder, muskler m.m.

    Ser att man även låter företag sponsra i Hallsbergs ultraweekend och att varje löpare på det sättet bidrar med 50 öre milen som går till Afrikas barn. (25-26 juli)

    Har synskadade vänner och en handikappad bror så jag tycker att Barnspring är en god tanke om kropen orkar samt att jag inte måste jobba då.

    Svara

Kommentera

