Bättre dag för dag…

Det är kanske lite klyschigt att som rubrik citera denna gamla kuplett från 1923 av Ernst Rolf men det stämmer väldigt bra. Löpningen går bättre för varje dag, liksom armhävningsutmaningen och situpsutmaningen.

För att ta det sistnämnda som exempel så gjorde jag ingångsprovet till utmaningen för en dryg vecka sedan och kunde då maximalt göra 23 situps. Idag lyckades jag göra 33 stycken, men inte nog med det, jag gjorde 33 stycken efter att ha gjort totalt drygt 70 stycken innan, uppdelade på fyra repetitioner. Armhävningarna går också framåt på ett liknande sätt. Till helgen eller i början av nästa vecka är det dags för maxtest igen, alltså att från utvilad göra så många situps och armhävningar man kan. Ska bli spännande.

Även samspelet med lillgrabben blir bättre för varje dag som går. Jag lär mig hans rutiner och anpassar mig till dem. Han brukar sova en sväng på förmiddagen och en på eftermiddagen och jag har lärt mig att klämma in mina situps och/eller armhävningar under tiden som han sover sin förmiddagslur och sedan tar jag en dusch, brygger en kanna kaffe och sedan vaknar han snart. När han är vaken leker vi, tar en promenad, går till lekis, fixar nåt hemma eller borta eller nåt sånt och när vi båda har ätit och det är dags för hans eftermiddagslur kan jag klämma in lite crosstrainer eller kanske rent av sitta ned och andas lite, läsa Runners World kanske?

Livet leker således! Och förhoppningsvis blir det Kungsbackaloppet på lördag. I och för sig bara halvmara men efter min sjukdomsfyllda vinter och vår kan det bli ett bra test på formen inför Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.

Kommentera

