Nu börjar det ta sig…

Ytterligare ett pass på Sportlifes löpband. Idag hela fem kilometer! 5 km!

Om allt känns bra under dagen och kvällen så tänker jag ta ett pass imorgon också, för imorgon är min sista jobbdag. Sedan går jag hem på pappaledighet och då blir det lite mer pusslande för att få till tider och träning.

Antar att den mesta träningen kommer bli på kvällarna när frugan kommit hem från jobbet, men vi får se hur det blir. Har ju en crosstrainer hemma också som jag kan använda när grabben sover men det är inte riktigt samma sak.

Jag lär få tillfälle att återkomma med info om hur träning under pappaledighet kan gå till men jag hoppas på ytterligare fem kilometer imorgon!

One response to this post.

  1. För det första: Grattis till fem kilometrarna!! De är svåra att nå och tyvärr ganska svåra att ta sig förbi – men väl förbi är man oslagbar! 🙂

    För det andra är jag väldigt nöjd med mina Saucony Omni Grid 7, de är ju som sagt utprovade på Löplabbet och jag har använt femman och sexan tidigare. De är kanske inte de lättaste skorna i klassen, men jag är ingen springa-fort-löpare heller så det är inget som bekynrar mig. 😛 Jag insåg dock idag att jag har snört dem på tok för hårt [jag snör iofs alla mina skor hårt..] och lättade på trycket idag en aning.. Jag har en nike+ fotpod i en shoe pouch på högersko så jag har väl snört _för_ hårt helt enkelt. Lite läskigt i början, men sen var det mycket skönare att springa.. Foten var inte lika spänd och med det blev inte vaden lika spänd heller.. ett ledigare tramp blev resultatet! Detta har iofs säkert inget med skorna i sig att göra, bara en intressant iakttagelse.. 🙂

    För det tredje blev det ingen iPhone. Telenor ville inte sänka bindningstiden. Bläh.

    Svara

Kommentera

