Sockerberoende?!

Lets face it! JAG ÄR NOG SOCKERBEROENDE!

Idag när jag kom till jobbet stod det ett gigantiskt påskägg med godis på bordet i köket och trots att jag her mina regler så stoppar jag raskt ner handen i ägget och tar en pralin. Jag tar av pappret och tänker
”Å, nej, en mörk…”
Men ändå stoppar jag den i munnen och visst var den god – trots att den var mörk – men samtidigt känner jag mig lite skamsen för att jag ätit denna pralin trots att det bara är tisdag och godis absolut inte är tillåtet under veckodagarna.

paskagg1

Kan bara tolka detta beteende som ett beroende. Handlingar som egentligen sker mot min vilja. Jag vill inte äta godis, men jag gör det ändå. Frågan är väl bara:
Är det sockret eller ”det goda” jag är beroende av? Eller är det så att det är sockret som gör det gott??

Ni som läser detta, har ni några tips för hur man tar sig ur ett sockerberoende? Tacksam för alla tips jag kan få!

2 responses to this post.

  1. Har inga tips för jag känner igen mig helt och hållet i ditt ”beroende”.. Så jag hoppas du får lite tips som jag också kan ha nytta av 🙂

    Svara

  2. Kunuki är helt utom hjälp! :o) Men jag råder total avhållsamhet från godis i 2-3 veckor, det är tufft men sen är det lättare! rensa ut allt hemma!

    Svara

Kommentera

