En tiondels marathon

Tänk, för några dagar sedan hade jag inte tagit ett löpsteg på drygt sex veckor och idag sprang jag en tiondels marathon (4,22 km för att vara exakt) på löpbandet på Sportlife!
Det hade jag nog inte trott i måndags när jag bestämde mig för att börja träna lite försiktigt den här veckan. Om man kollar på kartan för Stockholm Marathon så har jag i alla fall kommit ut på Gärdet. 🙂

marathon_karta_2d-08sv11Nu återstår ju bara frågan, när ska jag träna igen? Jag vill ju komma i form så snart jag kan men samtidigt vill jag starta försiktigt så att jag varken skadar mig eller drar på mig någon onödig förkylning eller något sånt. Jag är oerhört sugen på att stanna på gymmet på väg till jobbet imorgon bitti också, men det kanske är att fresta lyckan lite väl mycket. Speciellt om jag går till Droppen och ger blod idag.

Jag hörde på radion att det var akut blodbrist i Göteborg nu och då får man väl dra sitt strå till stacken. Som ”betalning” tror jag att man får en rätt schysst t-shirt och det skadar väl aldrig.

Så om du också är blodgivare i Göteborgstrakten; iväg till blodcentralen med dig. NU!

2 responses to this post.

  1. Ramlade in här via Snorkfröken.. Vill önska dig lycka till med marathonlöpningen och tänk när du enbart har 10% KVAR av de där fyrtio kilometrarna!! Första gången jag sprang kom jag inte ens 50meter innan jag fick stanna, nu springer jag en mil utan större problem.. 😉 Så Lycka till!

    Svara

  2. Kolla min träningsblog istället.. 😉

    Svara

Kommentera

