Träningen trappas upp

Igår, söndag, gjorde jag mitt första riktiga träningspass sedan 13:e februari. Det är 43 dagar utan träning… Gissa om jag är svältfödd på träning…

I alla fall, jag tänkte att jag får väl mjukstarta lite. Verkade dumt att ge sig på milen på en gång, så jag släpade fram crosstrainern och körde. Sju och en halv minut körde jag, sedan fick det räcka. Inte så mycket kan tyckas  men jag går hellre långsamt fram än att jag blir sjuk igen. Känns som om jag varit sjuk så att det räcker det här året.

Det gick bra tyckte jag. Jag kände mig lite trött efteråt men det kan lika gärna ha berott på att jag städade hela huset precis innan. Idag känns det fortsatt bra, men jag ska ta det lugnt, gå en promenad till optikern och inte göra så mycket mer, förutom att jobba såklart. Om allt känns bra så kanske jag stannar vid Sportlife på vägen till jobbet imorgon och kör några minuter på löpbandet, bara för att känna på det liksom. Men vi får se.

Igår fick jag i alla fall svettas lite 🙂

2 responses to this post.

  1. Kul blogg du har, lägger till den i min samling 🙂
    Lycka till med uppladdningen inför framtida maraton, trist att inte kunnat träna på så lång tid..

    Svara

    • Posted by marathonjohan on 30 mars 2009 at 10:01

      Kul att du gillar bloggen! Hoppas verkligen komma igång med maratonträningen snart, annars känns det meningslöst att ställa sig på startlinjen den 31/5.

      Svara

Kommentera

