MarathonJohan twittrar

Det sociala spelet på nätet utvecklas. Det är facebook och bloggar – för att bara nämna några – och nu har även jag hakat på en av de senare trenderna – TWITTER.

Twitter är en typ av mikroblogg skulle man nog kunna säga. Du har 140 tecken på dig att uttrycka dig och de allra flesta använder det på ungefär samma sätt som statusmeddelanden på Facebook. Alltså för att uttrycka vad man gör eller hur man känner sig.

Man kan dessutom välja att följa sina vänner så får man snabbt och lätt upp deras statusuppdateringar och får veta vad alla har för sig.

Jag vet inte om det är något för mig än, men jag ska ge det ett försök. Kanske blir det som det ibland blir med bloggandet, att jag glömmer av det, men i så fall var det väl inte meningen att jag skulle twittra (eller vad verbet kan vara).

Vill ni så kan ni i alla fall följa mig här: http://twitter.com/johanbrodin

Kommentera

