En riktigt mjuk start?

Kollade i träningsdagboken och den senaste noteringen är från 13/2 då jag sprang en dryg halvmil. Idag fick jag äntligen göra ytterligare en notering, även om det ”bara” var en promenad på 3,4 kilometer.

Jag skulle nämligen till min nya optiker, SmartEyes, idag för att göra en linsundersökning och passade på att gå dit från jobbet och sedan tillbaka igen. De har ett erbjudande som jag tyckte var svårt att gå ifrån och det är att man får hem linser, linsdosor och vätskor i posten och betalar – med autogiro förstås – mellan 150 och 200 kronor i månaden för detta. Och då ingår allt! Superbra!

Så jag fick en promenad – det kändes och känns fortfarande bra – och nya linser (en ny typ av linser alltså) idag.

En bra dag! Motionsmässigt är jag långsamt, långsamt på väg tillbaka.

Kommentera

