Godkänd och frisk

Så har jag då fått svaren från blodproverna och lungröntgen som gjordes i förra veckan och jag ska tydligen vara frisk! Wheey, coolt… Känner mig inte riktigt helt frisk dock, hostar lite fortfarande och kan känna av halsen då och då. Har bestämt mig för att vila från träning under helgen också men kanske kan det bli ett första träningspass under nästa vecka eller nästa helg om allt går bra. Då har jag nog haft 6-7 veckors träningsuppehåll…. Det är det längsta uppehåll från träning jag haft sedan jag började träna på riktigt.

Men träningsbortfallet har fått mig att fundera mer på vad jag äter och hur jag sköter min hälsa förutom att träna. Jag är en godisgris i själ och hjärta, snacks är jättegott (speciellt ostbågar) men jag måste sluta med sådant. Speciellt nu när jag inte kan träna men annars också. Även när jag har kommit igång med träningen igen måste jag försöka avhålla mig från sånt, så kanske träningen går ännu bättre.

Har satt upp några regler för mig själv, här är några av dem:

  • Snacks äter jag bara på fredagar och lördagar
  • Godis försöker jag undvika men choklad kan vara ok, men bara på fredagar och lördagar
  • Maximalt tre (3) koppar kaffe på en dag
  • Maximalt ett (1) glas läsk på en dag, förutom på helgen då fler glas kan vara ok
  • Fredagsfika på jobbet är ok, annars ska jag undvika fikabröd och bullar
  • Alkohol dricker jag bara på fest, och då i små mängder

Tror att godis- och snacksreglerna är svårast att uppfylla och lättast att bryta mot, men också de som är viktigast. Vi får väl se hur det går.

One response to this post.

  1. […] jobbet stod det ett gigantiskt påskägg med godis på bordet i köket och trots att jag her mina regler så stoppar jag raskt ner handen i ägget och tar en pralin. Jag tar av pappret och tänker […]

    Svara

Kommentera

