TWAR: Nej… Mycoplasma: Ja!

Igår fick jag svaren på mina blodprover som togs för att se om jag hade TWAR eller Lunginflammation orsakad av mycoplasma (mycoplasma pneumoniae). Själv var jag nästan helt säker på att TWAR skulle vara positivt men det var det inte. Mycoplasmaprovet var dock positivt, om än med låga nivåer, vad nu det betyder.

2 mycoplasma pneumoniae-celler

2 mycoplasma pneumoniae-celler

13:45 idag ska jag till vårdcentralen igen för att låta en doktor lyssna på mina lungor m.m. Det går helt klart åt rätt håll, men inte så snabbt som jag skulle vilja. Men viktigast är nog ändå att fråga doktorn hur jag ska fortskrida med min träning och om resten av familjen ska testa sig också. Känns som att jag vill börja träna så snart som möjligt men samtidigt vill jag inte börja träna för tidigt så att jag återfaller i sjukdom.

2 responses to this post.

  1. Posted by Erik W on 23 mars 2010 at 15:19

    Hur länge tog det innen du var bra igen efter att du hade mycoplasma ,

    Jag har själv åkt på detta i år jan / feb 2010 och är inte i träning ännu 23/3 , åker skidor och springer i normala fall. INtressant att höra med någon annan drabbad

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 23 mars 2010 at 15:34

    Erik, det är lite svårt att svara på för jag minns inte riktigt när jag började känna mig dålig… Om jag kollar tillbaka i min träningsdagbok så borde jag ha börjat bli dålig nånstans i början av februari 2009 och jag tog några stapplande steg på löpband igen i slutet av mars. Så nånstans 2-3 månader tror jag att jag var mer eller mindre helt borta från riktig träning.
    Krya på dig!

    Svara

Kommentera

